Referat af arr.møde 23.februar 2009

  

Deltagere:   

 

Thorstein Hemmet (TH) – deltog indtil kl. 13

Helga Roesgaard (HR)

Martha Thomsen (MT)

Ole Andersen (OA)

Asta Broesby-Olsen (ABO) tovholder og referent

 

Dagsorden + referat

  1. Rundvisning på Nygård
    BKC og PV fik forevist stedets muligheder indendørs, og vi talte om de udendørs muligheder.
  2. Kort præsentation af ”Foreningen Nygård”, idegrundlag, organisation, økonomi mv.
    Herunder arrangementsgruppens opgaver.

    PS: beklager, at jeg glemte en præsentationsrunde
     
  3. Muligheder for støtte til aktiviteter på og omkring Nygård v. BKC og PC

Begge konsulenter redegjorde for de muligheder de umiddelbart kunne pege på.

Kommunale puljer:

·         Ildsjælepuljen (retningslinierne blev udleveret)

·         Aktivitetspuljen

Herudover nævntes:

·         Bikubens fond

·         Friluftrådets tips- og lottomidler

·         Lokale- og anlægsfonden

·         Eu-midler – kontakte Helle Barsø (OBS inviteres til et møde hos os)

·         Ferieregion Syd (Rådhustorvet 3) – Lisbeth Holm Møller

I PR-øjemed anbefaledes:

·         Kultunaut

·         Turistforeningen


Følgende tilbagemelding er efterfølgende modtaget fra PC:

1) Den evt. "Mobile scene" som evt. etableres i f.m. SønderborgHus eller andre steder....

Det er jeg ved at undersøge - men har endnu ikke hørt noget fra de "kilder" som jeg mener tidligere har snakket om en sådan scene.

MEN, jeg ska' nok vende tilbage med oplysninger, hvis etablering af en sådan scene kommer på tale.

 2)

Tribune fra "Det Lille Teater" i Ladegårdsskov.

Du kan kontakte lederen af Det Lille Teater, Ole Gaul Nilum, på mailadressen Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

3)

Så snakkede vi om mulighederne for at Foreningen Nygård kunne få kontakt til evt. landsbylaug.

Du kan evt. kontakte fagcenterchef for Kultur og Fritid, Poul Valdemar Nielsen, Fagcenterchef Telefonnummer: 8872 5469 Mobil: 2790 5469 Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

eller Landistriktskoordinator Julie Thorsø Hansen, Arkitekt Telefonnummer: 8872 5443 Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

4)

Endelig snakkede vi om muligheden for at låne / leje bænke til tilskuerpladser, bænke som anvendes i f.m. parkkoncerter i Broager.

Her kan du kontakte

Elsebeth Hjort Becker Fagcenter Kultur og Fritid Telefonnummer: 8872 5465 Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.


  1. Status på påskeudstillingen på Nygård 2009
    a. Kunstnere v. HR og MT
    herunder kontrakt med kunstnerne – OBS: dette skal vi have afklaring på
    NB: kunstnerne er ved denne lejlighed omfattet af Påskeudstillingens forsikring

    Er netop afklaret, at der ingen forsikring er på udstillingerne.
    Følgende 3 kunstnere udstiller:
    Erna Bekhøj, Dagmar Povlsen og Lis Weiland
    b. Deltager i ”Påskeudstilling 2009” – opsamling til katalogen v. ABO
    kort tekst og billede mv.
    ABO har deltaget i påskeudstillingsgruppen vi deltager fuldt ud på linie med de andre udstillingsteder. Materiale (kataloger, plakater, udstillingskilt) medbringes til mødet.

    c. Det videre arbejde:
    - programmet for de 5 dage – fernisering –OBS: hvem holder talen ved ferniseringen?
    - egen pressekontakt – egne foldere – løbesedler TH tager sig af pressekontakten. Der er gået kludder i egne foldere og løbesedler. ABO har et forslag med til mødet.

    - ophængning og anden praktiske opgaver – HR og MT har ansvar for ophængning og nedtagning.
    En længere debat om Nygårds udstillingssystem udspandt sig. Alt er nu afklaret – ABO medbringer tilbehør til skinnerne til mødet (der er anskaffet det nødvendige)
    - oprydning og rengøring – MT afklarer rengøringen.

    Foreløbig vagtfordeling:
    onsdag (ophængning): HR
    torsdag: HR

    fredag: MT
    lørdag: ABO
    søndag: OA
    mandag: HR
    tirsdag (nedtagning): HR
    OBS: vi skal have styr på hvem der bager kager – og om nogle vil hjælpe med at servere kaffe og kage
    TH tager sig af den musikalske underholdning.


  2. Status på generalforsamlingen d. 17. marts
    Uklart om der skulle være et indslag ved generalforsamlingen. FU har ikke meldt tilbage.
    OA redegør for arrangementsgruppens virke og planer i det omfang der er behov herfor.
    Enighed om at sende et forslag til generalforsamlingen om at nedsætte et udvalg til at kigge på Nygård organisation, specielt bestyrelsens rolle og manglende sammenhæng med den daglige virksomhed. ABO har formuleret og indsendt forslaget (vedhæftes referatet som fil), som medførte at der blev nedsat et udvalg.

 

  1. Status på forårets øvrige arrangementer (se vedhæftede referat)
    -
    Korkoncert lørdag i Bededagsferien d. 9. maj 2009 kl. 16 – OA er tovholder
    - Fugle arrangement søndag d. 17. maj 2009 – HR er tovholder
    - Bibelselskabets bibelvandring lørdag d. 6. juni 2009 – involverer ikke arr. gruppen
    - Sankt Hans 23. juni 2009 - ABO er tovholder
    se i øvrigt sidste mødes referat.

  2. Efterårsprogramlægning – nåede vi ikke.

  3. Næste møde aftalt til mandag d. 30 marts 2009 kl. 11.

  4. Evt.