Dagsorden til arr.møde 8. april 2013

Kl. 9.00  Møde med JydskeVestkysten

Deltagere:
Katrine Lund Walsted (KLW), JydskeVestkystens kulturjournalist
Nygårds arrangementsgruppe: Thorstein Hemmet (TH), Helga Roesgaard (HR), Martha Thomsen (MT), Ole Andersen (OA) - ordstyrer, Asta Broesby-Olsen (ABO) - tovholder og referent

 

Dagsorden

  1. Omtale af operaen – strategi frem til 16. juni – omtalen efter
  2. PR for Nygård – 17. maj er det 5 år siden Nygårds indvielse
  3. Tips til god pressekontakt – hvad er gratis? – hvordan hjælper annoncering? Den særlige side i JydskeVestkysten med store arrangementer 
  4. Evt.

 

Kl. 11.00 Møde med Center for Kultur, Sønderborg Kommune
 

Deltagere:

Tanja Zeba, kulturkonsulent
Stine Dudda, kommunikationsmedarbejder
Nygårds arrangementsgruppe: Thorstein Hemmet (TH), Helga Roesgaard (HR), Martha Thomsen (MT), Ole Andersen (OA) - ordstyrer, Asta Broesby-Olsen (ABO) - tovholder og referent

Dagsorden
 1.   Flere foldere? Vi har kun få tilbage
Behov 500 stk.- den billigste metode? 
2. Plakater på Alsion? Tanja sætte op?
3. Markedsføring via kommunen. Se vedhæftede annonce, som TZ netop har sendt til os.
4.    Særlig kommuneaftale mht. annoncering? 

5. Andre medier: Radio/Tv? Radio Als – andre? Biografreklame? F.eks. Nordborg Bio

6. Skiltning – og afspærringer – retningsskilte – parkering forbudt.

7.    Reklameskilte ved indfaldsvejene?

8.    Billetter – status - NB: Billetter til Bent Jensen

9.    Program på selve dagen – pris? – hvis dyrt så undersøge mulighederne i vores netværk (Havnbjerg skole, Musikskolen, Biblioteket)
Indhold:
oversigt over spillede numre, oversigt over sponsorer, skitse over boder og toiletter, andet?
 10. Evt.

 

Planlægning af Operakoncerten 16. juni 2013

Deltagere: Thorstein Hemmet (TH), Helga Roesgaard (HR), Martha Thomsen (MT), Ole Andersen (OA) - ordstyrer, Asta Broesby-Olsen (ABO) - tovholder og referent

 

  1. Status pt.
    Fribilletter til salgsstederne er ikke endnu udleveret af OA.

    Foldere? – uddeling ved ”Carmen” på Sønderborg Teater/MT?
    Plakater?

     
  2. Huskat-oversigten ved Ole

Gruppe til opsætning af scene og salgstelt dagen i forvejen: Ole tovholder + John, Erling og Finn)

Parkering: Birger tovholder?? (politihjemmeværnet?) også ansvar for ”grænseområdet”

Mad og drikke-gruppen (Martha er tovholder + Birgitte og Inge):
Gruppen har holdt møde og udsendt referat.
Til orkesterets prøver i Musikhuset sørger Martha for boller med pålæg og køber kaffe. Thorstein sørger for kaffebrygning.
Drøftelse af, om det er nødvendigt med køleskab - lejes hos Nordals Musikfestival

Billetboder (= borde + parasoller): 2 hver sted. (Helga tovholder + Ellen Thier og Marianne Jacobsen + evt. Louise Bramming)

Vi stempler ved indgangen, når folk har afleveret deres billet. 2 stk. stempler? HR undersøge

Opsyn plænen + afmærkning + toiletter og affaldssække: Henrik Skrydstrup tovholder + Finn og Erik

Vekselpenge: Birgitte

Samariterhjælp: Asta har lavet aftale med Dansk Folkehjælp. Sønderborg afd. V. Vivi Meeder. De stiller 7 mand fra kl. 10 til alut. Pris 1500 kr. + forplejning.

Leje stole og køleskab hos Musikfestivalforeningen?

Fra FU: Forslag til PR: Biografreklamer – Goods gårdbutik 
 

Almindeligt arrangementsmøde
Deltagere: Thorstein Hemmet (TH), Helga Roesgaard (HR), Martha Thomsen (MT), Ole Andersen (OA) - ordstyrer, Asta Broesby-Olsen (ABO) - tovholder og referent

Fastlagte mødedatoer i 1. halvår 2013 (mandage kl. 9-12): 13. maj og 10. juni

Mål: vi sigter efter at have 4 arrangementer pr. halvår, heraf et syng sammen-arrangement i hver sæson – nogle af disse er eftermiddagsarrangementer
Priser: Fremover tager vi 40 kr. for kaffe og kage
Samt 40 kr. som entré ved vores egne arrangementer (undtaget påskeudstilling og Sankt Hans) – undtagelser herfra kan besluttes ud fra arrangementets karakter.
Har været drøftet i både FU og Bestyrelsen, der finder prisniveauet passende.

 1. Evaluering at afholdte arrangementer

Mandag den 18. marts kl. 19: foredrag ved Inge Adriansen: Kirkerne på Als og Sundeved.  –aflyst pga.varsel om snestorm. Aftalt med IA og Britt Enna, at vi finder en dato i næste sæson efterår 2013/forår 2014 til det.

Påskeudstilling 2013 – 28. marts – 1. april daglig 13-17
Udstillere: Anna Grethe Aaen, www.annagretheaaen.dk, Pernille Krogh, www.pernillekrogh.dk,

Malene Hansen, www.malene-hansen.dk.
ABO vil gerne have oversigten over deltagerantal samt status på økonomi fra kassereren
Hvad gik godt?
Hvad kan vi gøre bedre næste år?
  

  1. Kommende arrangementer - Sæson 2013 (X= er fastlagt)

 

X Søndag den 21. april 2013 kl. 13 Forhistorisk fodtur i Nørreskoven

Med Merete Boel Essenbæk museumsinspektør og forhistorisk arkæolog
Turen vil gå til områdets fortidsminder. Der vil blive fremvist gravhøje og jættestuer, langdysser og runddysser og fortalt om udgravninger, fund og anekdoter.

Mødested: Nygård. Turens længde 2,5 – 3 timer starter og slutter ved Nygård Pris: 40 kr.
Servering efter turen? 

Pris for arrangementet: kørsel: Statens højeste takst for km + 2000 kr. i honorar 

Vi vælger ingen deltagerbegrænsning – anbefaler at MBE ved stop undervejs slutter med at nævne evt. ting der kan iagttages inden næste stop. Vigtigt at vi har to personer som supportere: 1 der går med fortroppen og en der er bagtrop. Disse to sørger for samling af flokken undervejs samt tysser på snakkehoveder.

Mulighed for spørgerunde under kaffen på Nygård aftales med MBE.

Hjælpere: OA,MT,ABO og HR

Evt. bustur i 2014

X Lørdag 4. maj 2012 kl. 12-13 er det aftalt at Nygårds musiker-trio står for fællessangen på Alsion
Hele arrangementsgruppen medvirker og præsenterer de sange, som publikum skal synge.

Swe-Dames medvirker ved fællessangen dels som støtte for fællessangen dels ved at optræde med et par numre
 

Vi skal som forberedelse til næste møde tænke på tema-emne som den den røde tråd for fællessangen.

Vigtig med en god blanding af gamle og nye sange. Swe-Dames informeres i god tid om programmet, så de især kan støtte de nye sange.         

Tema: Frihed og fællesskab – 12 sange

Internt program laves, over hvem der præsenterer hvad

X Lørdag 4. maj 2013 kl.15-17 Koncert med Swee Dames

Vi har garanteret koret en indtægt på 3600 kr. i alt. 

X  Søndag den 23. juni: Sankt Hans –fest

Stephan Kleinschmidt har bekræftet, at han holder årets båltale.

Spejdere? John giver besked – evt. spørge Guderup spejdere?

Musik: Ole spørger Nordals spillemændene

X Lørdag 28. september kl. 10 – 16 Sangmarathon 2013 (booket i kalenderen)

Understrege i omtalen, at det er et komme- og gå arrangement
OBS: Ingen entré
Traktement: 40 kr.
Sørge for at guitaren er her.

Evt. lade sangmarathon gå over i – slutte med musikcafé??

Mandag 14. oktober 2013 kl. 11-12: Efterårsferiearrangement for børn og bedsteforældre – med Marianne Nielsen? Thorstein? (booket i kalenderen)

Thorstein spørger Thomas Ousager - Takst: max. 1700 kr. + kørsel

X Søndag 27. oktober: Vandretur med Leo Vindahl (booket i kalenderen) – aftale er på plads
 

X Lørdag 16. november: Bogens dag
Bogbyttedag fra f.eks. 12 - 18
 ”Bøger der gjorde indtryk” ved bibliotekar Hanne Nøsborg Andersen kl. 15 – 16.30 – tema (ikke nye bøger)

Bogquiz?

Juletur – Asta kontakter Andreas om turen

 

  1. Arrangementer fremover –planer – forslag og ideer
     

”Nørreskoven året rundt” tilbud fra tidligere snedker Karl-Heinz Gloy om at vise en amatørfilm om Nørreskoven. Det er 8 års film han har klippet sammen til en film på 1 time og 10 minutter.

Han vil gøre det gratis.ABO undersøger muligheden af at se film, før vi tager stilling.
 

Temaer for medlems/frivillighedsarrangementet for de kommende år:

2014: Alsiske viser

2015: Amerikanske burgere

 

Fugletur udskudt til forår 2014

Gert Fahlberg, formand for Ornitologisk forening for Sønderjylland vil gerne stå for en tur.
Peter Grønlykke vil gerne stå for en fugletur i 2013 - Helga aftaler dato og tidspunkt med de to herrer

Flagermus-tur (DN og Helga) og ugletur (Leo Vindahl)

Foredrag om Dybbøl i anledning af 100 års julilæet
 

Musikalsk quiz for nørder

 

  1. Praktiske ting

Nygårdskilte til dem der hjælper til ved arrangementerne (MT)
så folk ved, hvem de skal spørge.
Vi satser på at kunne bruge de skilte, vi får lavet i forbindelse med Operaen fremover.

Højttaleranløgget

  • Lamineret billede af normalindstillingen skal fastmonteres inde i kassen
  • Lås er monteret – koden er 4114

 

Hjemmesiden – Der er nu lavet et nyt afsnit med arrangementer i venstre side. Er det tilfredsstilllende?