Dagsorden til arr.mødet 8. januar 2013

Deltagere:  
Thorstein Hemmet (TH)
Helga Roesgaard (HR)
Martha Thomsen (MT)
Ole Andersen (OA) – ordstyrer
Asta Broesby-Olsen (ABO) tovholder og referent

Fastlagte mødedatoer i 1. halvår 2013 (alle gange mandage kl. 9-12)
11. februar, 11. marts, 8. april, 13. maj og 10. juni

Mål: vi sigter efter at have 4 arrangementer pr. halvår, heraf et syng sammen-arrangement i hver sæson – nogle af disse er eftermiddagsarrangementer
Priser: Fremover tager vi 40 kr. for kaffe og kage
Samt 40 kr. som entré ved vores egne arrangementer (undtaget påskeudstilling og Sankt Hans) – undtagelser herfra kan besluttes ud fra arrangementets karakter.
Har været drøftet i både FU og Bestyrelsen, der finder prisniveauet passende.

 Kl. 9       Almindeligt arrangementsmøde

  1. Evaluering af de sidste arrangementer i 2012

    Lørdag 17. november 2012 Musikcafé

    Søndag 2. december 2012 Juletur sammen med naturskolen
     
  2. Kommende arrangementer - Sæson 2012 (X= er fastlagt)
     

X Fredag 1. februar 2013 kl. 18- 22: Wienerfestaften
Arrangementet er FUs, men arrangementsgruppen står for det praktiske.
Tema : Wien/Østrig- Wienermuik - Servering: Wienerschnitzel og wienerbrød;-)

Thorstein og Birgitte spiller wienermusik. Wienerschnitzler fra slagter Nielsen. Wienerkuchen BR bager. Østrigske kanons – musikquiz ved OA. 

Indbydelse er udsendt 

X Mandag den 18. februar kl. 19: foredrag ved Henning N. Larsen om hans bog ”Modstanden”
Aftale er på plads med Henning N. Larsen.  Foredraget koster 1700 kr. Pris 40 kr. for foredraget + 40 for kaffe og kage. 
Foredraget er med billeder – der vil være mulighed for denne aften at købe hans bøger med 50 kr. reduktion i prisen.
Aftale med ham, at han ikke holder andre arrangementer på Nordals i foråret (ABO har skrevet til ham) 

? Sangmarathon 2013 – lørdag den 2. marts  kl. 10-16 – har vi besluttet at aflyse??
er stadig i Nygårds kalender. OBS: Ingen entré Traktement: 40 kr.
OA kommer med oplæg til forløbet næste gang.Sørge for at guitaren er her. 

X Mandag den 18. marts kl. 19: foredrag ved Inge Adriansen: Kirkerne på Als og Sundeved. (FOF-foredrag)
IA har tilkendegivet, at der vil være mulighed for salg af bogen i forbindelse med foredraget 

 X Påskeudstilling 2013  
Helga har nu aftalerne på plads med de 3 spændende påskeudstillere:
Anna Grethe Aaen, www.annagretheaaen.dk
Pernille Krogh, www.pernillekrogh.dk
Malene Hansen, www.malene-hansen.dk

Påskeudstillingen 2014 er på plads. De 3 kunstnere er:

Kirsten Holm, www.kirstenholm.dk, keramik.
Rigmor Bak Frederiksen, www.rigmorbakfrederiksen.dk, malerier (Island, Færøerne, Læsø m.m.).
Nurith Lumer-Klabbers, www.nurith.dk, tegninger.

X Søndag den 21. april 2013 kl. 13 Forhistorisk arrangement forår 2013
Merete Essenbæk har sendt følgende tekst til annoncen for den forhistoriske vandretur:
Merete Boel Essenbæk museumsinspektør og forhistorisk arkæolog
Turen vil gå til områdets fortidsminder. Der vil blive fremvist gravhøje og jættestuer, langdysser og runddysser og fortalt om udgravninger, fund og anekdoter.

Der var ikke nogen overskrift; men hun har før spurgt til, hvad vi har valgt, så den bruger vi.
Mødested: Nygård. Gåtur i Nygårds omgivelser.Pris: ? Servering efter turen?
 

Evt. bustur i 2014

X Lørdag 4. maj 2012 kl. 12-13 er det aftalt at Nygårds musiker-trio står for fællessangen på Alsion
Hele arrangementsgruppen medvirker og præsenterer de sange, som publikum skal synge.

Swe-Dames medvirker ved fællessangen dels som støtte for fællessangen dels ved at optræde med et par numre

 X Lørdag 4. maj 2013 kl.15-17 Koncert med Swee Dames

Vi har garanteret koret en indtægt på 3600 kr. i alt.

 X  Søndag den 23. juni: Sankt Hans –fest

Vi skal sikre os at Stephan Kleinschmidt husker at han skal holde årets båltale.
 

  1. Arrangementer fremover –planer – forslag og ideer

Vandretur med Leo Vindahl – udskudt til efterår 2013

Bogens dag - - bogintroduktion (lave aftale med bibliotekarer – bogbyttedag) Udskudt til 4.kvartal 2013

Fugletur udskudt til forår 2014 ?? 2013?? Gert Fahlberg, formand for Ornitologisk forening for Sønderjylland vil gerne stå for en tur.
OBS: Peter Grønlykke meddelte på bestyrelsesmødet, at han gerne ville stå for en fugletur i 2013 (måske kunne vi kombinere de to herrer, da vores erfaring er, at det er formålstjenligt at dele op i mindre grupper) 

  1. Praktiske ting

Nygårdskilte til dem der hjælper til ved arrangementerne (MT)
så folk ved, hvem de skal spørge.

Højttaleranlægget
Lamineret billede af normalindstillingen ligger nu ved anlægget ?? hvor er det?Lås er monteret – koden er 4114

Hjemmesiden –
Der er et ønske om en nem indgang til kommende arrangementer fra forsiden.
Er det blevet bedre?

 

Kl. 10.30 Planlægning af Operakoncerten 16. juni 2013

 5. Status pt.
Efter et intenst samspil med kommunens grafiker og især Tanja Zeba er følgende resultater nået:

- 20.12.12 Mail med digital folder og plakat udsendt til alle Nygårds nuværende og tidligere medlemmer

- 20.12.12 Operakoncerten annonceret på Nygårds hjemmeside

- 21.12.12 Køb af billetter klar på sonderborgbillletten.dk

- 03.01.13 Link til at bladre i Operafolderen er lagt på hjemmesiden.

- 04.01.13 Foldere og trykte billetter afhentet på Alsion

Mht. toiletvogn skal tilslutning til kloak afklares. Placering er ændret til cementfladen bag Naturskolen – er aftalt med Karsten Romme.

FBO afklarer tilslutningen med Leif Jensen, der er vejformand samt kloakmester i Sønderborg Kommune. Han har mulighed for at kigge forbi Nygård den 7/8. januar uden beregning.

  1. Fordeling af billetter og foldere:
    Printede billetter til de 4 salgssteder: vi foreslår 25 billetter til hvert sted. Hvert sted får 2 fribilletter (Tanja trykker dem – udenfor regnskab – ligeså de to billetter til wienerkonkurrencen)
    Herudover ønskes trykt 2 x 25 billetter til henholdsvis kasserer og formand til videresalg.

    Foldere:
    ABO: 400 stk. til bibliotekerne i kommunen, Aabenraa, Haderslev og Tønder samt Det danske Bibliotek i Flensborg
    OA til salgsstederne 25 x 4= 100 stk.
    OA til Dyvig badehotel og Nørherredhus 40 stk.
    MT til hoteller i Sønderborg, vandrerhjem mv. 100 stk.
    TH til musikskolen mv. 100 stk.
    HR 25 stk.
    Vi skal uddele det ved Nygårds egne arrangementer i foråret.
    TZ uddele til??
    Turistbureauer i Sønderjylland?
    Andre oplagte steder? (Kirkerne??)

    OBS: ABO sender efter aftale 25 eksemplarer til Lene Jensen Linak til opslag på firmaets opslagstaveler.
     
  2. Hvad skal der ske nu? Hvem gør hvad?
     
  3. Evt.