Generelt:
- Alt inventar placeres som ved ankomsten
- Alle borde vaskes omhyggeligt, inden tillægsplader sættes tilbage i spise- kammer
- Alle stole og borde i stue og sal placeres som anvist på den plan, der hænger på opslagstavle i køkkenet / sidder i informationsmappen
-
Alle håndvaske og toiletter, især sæde og wc-kumme, rengøres omhyggeligt.
Husk toilettet øverst oppe, hvis man har benyttet det - Gulv, badekar og bruserhjørne rengøres efter behov
- Alle gulve og trapper støvsuges og vaskes efter behov
Affald/affaldssortering:
- Alt affald, blomster, udbrændte fyrfadslys m.m. fjernes. Nye poser sættes i affaldsspandene
- Køkkenaffald skal i dagrenovationsbeholderen ved parkeringspladsen
- Andet affald sorteres efter sorteringsvejledning på genbrugsbeholder ved parkeringspladsen
- Tomme flasker og dåser bringer man selv væk, på grund af kapacitet i genbrugsbeholderen
- Papkasser må gerne anbringes i fyrrummet
Køkkenet:
- Al brugt service, inkl. glaskaffekander vaskes af og sættes på plads
- Termokander skylles med rent vand
- Opvaskemaskinen tømmes
- Køkkenvask, køkkenbord, komfur og ovn rengøres grundigt
- Skabslåger rengøres efter behov
- Gulv støvsuges og vaskes
Er der ting, som er gået i stykker: læg det venligst frem på køkkenbordet. Erstattes efter regning.
Vasketøj:
- Brugte klude og viskestykker lægges i snavsetøjskurven i kælderen sammen med evt. brugt sengelinned
Afregning af lånt linned, som ikke er forudbestilt kan lægges i køkkenet eller modregnes i depositum.
Pris: sengelinned og håndklæde 100 kr. Håndklæde alene 25 kr.
I tilfælde af mangler ved oprydning og rengøring:
Foreningen Nygård bestiller da rengøring, og beløbet fratrækkes depositum. Pris 250 kr. pr. time.
Hvis noget fra starten ikke er i orden, opfordres vore gæster til at rette henvendelse til ugevagten – se ugevagtsliste og telefonliste på opslagstavlen i kælderen - eller til Birgitte Romme, tlf. 7449 0519 / mobil 4157 0519