Book Nygård Nørreskoven

Sådan gør du:

-undersøg i kalenderen, om der er ledigt på Nygård på det tidspunkt, du havde tænkt dig

- hent Lejekontrakt 2023

- udfyld den og send den til nygaardals@gmail.com

Alternativt kan du kontakte den bookingansvarlige:

Birgitte Romme

mobil 4157 0519  / mail:birgitte.ole10@gmail.com

Bemærk!
Kun medlemmer af Nygård kan leje stedet.
Indmeldelse kan ske i forbindelse med indgåelse af lejemål.

Frivillige arbejder udendørs
Som hovedregel arbejder frivillige udendørs tirsdag formiddage - ved lejemål selvfølgelig uden brug af støjende maskiner. Dog såfremt du som lejer af netop denne dag har brug for at være helt uforstyrret, kan andet aftales.

Kalender

Marts 2024
M T O T F L S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Lejekontrakt

 

Her kan du se LEJEKONTRAKT 2023

Her kan du downloade Lejekontrakt 2023

Persondatapolitik for Foreningen Nygård finder du her

OBS Bemærk :Frivillige arbejder udendørs: Som hovedregel arbejder frivillige udendørs tirsdag formiddage, ved lejemål selvfølgelig uden brug af
støjende maskiner.
Dog såfremt du som lejer af netop denne dag har brug for at være helt uforstyrret, kan andet aftales.  


Nygårds frivillige har adgang til at leje Nygård på 2 måder:

Frivilliglejemål (på frivilligkontrakt)

  • Denne lejekontrakt kan kun bruges ved lejemål inden for løbende måned af Foreningen Nygårds frivillige ud fra følgende kriterier:
    • Frivillige der er fast medlem af en af de arbejdsgrupper, som er aktive året rundt har mulighed for 2 dage/døgn om året (kl. 8 – 22 eller kl. 16 – kl. 14) uanset antal overnattende.
    • For aktive medlemmer af ugevagtgruppen, bagegruppen og adhocgruppen er muligheden 1 dag/døgn om året.
    • Det kan tages som halve dage/ enkeltdage/enkeltdøgn, to sammenhængende døgn eller i tilknytning til et almindeligt, ikke-kommercielt lejemål.
  • Prisen er 250kr. pr dag /døgn. Bruger man kun ½ dag er prisen 125 kr.'

Frivilliglejemål til halv pris (på almindelig lejekontrakt mærket F)

  • Aktive der er fast medlem af en af de arbejdsgrupper, som er i gang året rundt, har mulighed for et årligt lejemål på op til 2 overnatninger til halv pris (også weekender) inden for løbende år.
  • Denne ordning gælder ikke for frivillige, der er medlemmer af ugevagtgruppen, bagegruppen og adhocgruppen.

Alle former for frivilliglejemål tilbydes under følgende vilkår:

  • At det udelukkende er til privat, ikke-kommerciel brug
  • At man har været aktiv medlem af en eller flere arbejdsgrupper i min. 1 år

Her kan du downloade Lejekontrakt for frivillige

Faciliteter

Indretning og udstyr

Huset er en spændende 3-plansbygning, hvor indretningen fordeler sig på følgende måde:

Underetagen:
  • 1 hyggeligt indgangs- og opholdsrum med pejs og tekøkken – til ca. 12-20 pers.
  • 1 pænt opholdsrum/grupperum – til ca. 12-15 pers.
  • 2 rummelige toiletter med bad
Stueetagen:
  • 2 dejlige mødelokaler i forlængelse af hinanden med plads til hhv. 24 og 50 pers.
  • 1 hyggelig opholdsstue/grupperum
  • 1 enkeltsengs værelse
  • 1 toilet m. bad
  • 1 køkken, primært til anretning (vi anbefaler catering)
  • Bordstørrelse: 90 x 120 - tilsætningsplader 90 x 50
  • Der er 5 borde og 17 tillægsplader.
  • I de 4 af bordene (træskelet) kan der sættes 4 plader i og det sidste kun 2 plader (stålskelet)
Tagetagen:
  • 11 sengepladser i 2-3 sengs værelser
  • 1 toilet m. bad på gangen
I køkkenet:
  • Service til 50 personer
  • 3 kaffemaskiner
  • Komfur
  • Køleskab
  • Opvaskemaskine
Øvrigt udstyr:
  • Klaver og sangbøger
  • Mobil white-board tavle
  • Internetadgang
  • Kuglegrill

  • Bagehuset (anneks)
  • 5 enkeltværelser
  • 1 toilet
  • 1 bad

Grundplan

 

Hovedhuset:
- 1. sal:  1 enkeltværelse
- 2. sal:  4 dobbeltværelse og 1 3-mandsværelse
 
Bagehuset:
- 5 enkeltværelser

 
Værelser. Navne. Hovedbygningen
Værelser. Navne. Bagehuset
Stueetagen

alt

Retningslinier

Overdragelse - aflevering - aflysning

Overdragelse

  • Huset forefindes opvarmet og rengjort.
  • Skulle noget fra starten ikke være i orden, opfordres lejer til at rette henvendelse til ugevagten - telf. nr. står på opslagstavle - eller til Birgitte Romme, telf. 7449 0519 mobil 4131 3075.
  • Lejemålet inkluderer vand, varme, toiletpapir, køkkenrulle, rengøringsmidler, brug og vask af køkkenhåndklæder, viskestykker, karklude o.lign. Rengøringsremedier står til rådighed.
  • Har man glemt sengelinned, kan det lejes ved kontakt til ugevagten - se opslagstavlen.
  • Pris for leje og vask af sengelinned og håndklæde kr. 100,00. Håndklæde alene kr. 25,00.

Bemærk: Husdyr kan ikke medbringes på Nygård. Af hensyn til allergikere er husdyr ikke velkomne på Nygård.

Aflevering

  • Huset efterlades i opryddet stand (se rengøringsstandard).
  • Møbler og inventar anbringes som ved ankomsten.
  • Alle termostater sættes på 2.
  • Er der sket skader på hus eller inventar efterlader man besked. Erstatning efter regning.

Bemærk: Nøglen afleveres som aftalt med ugevagten.

Aflysning af lejemål

  • Ved aflysning af lejemålet senere end 30 dage før lejemålets begyndelse mister man depositum.

 

Rengøring

Ved lejemålets afslutning skal der ryddes op og gøres rent.

Lejer har følgende 2 valgmuligheder:

1) Man udfører slutrengøringen selv

  • Der foreligger en anvisning på oprydning og rengøring, som skal følges. Se mappen til lejere i køkkenet.
  • Foreningen tjekker huset indenfor et døgn.
  • Godkendes afleveringen, tilbagebetales depositum ubeskåret. Er der mangler ved afleveringen, beregnes en timeløn på 250 kr. for at bringe tingene i orden. Beløbet fratrækkes depositum.

2) Man bestiller slutrengøring gennem Nygård

  • Pris: 1000 kr efter overnatning eller dagsophold, 750 kr. for et halvdagsarrangement.
  • Der foreligger en oprydningsanvisning, som skal følges.
  • Rengøringsanvisning efter ophold på Nygård
Generelt:
  • Alt inventar placeres som ved ankomsten
  • Alle borde vaskes omhyggeligt, inden tillægsplader sættes tilbage i spisekammer
  • Alle stole og borde i stue og sal placeres som anvist på den plan, der hænger på opslagstavle i køkkenet / sidder i informationsmappen
  • Alle håndvaske og toiletter, især sæde og wc-kumme, rengøres omhyggeligt.
  • Husk toilettet øverst oppe, hvis man har benyttet det.
  • Gulv, badekar og bruserhjørne rengøres efter behov.
  • Alle gulve og trapper støvsuges og vaskes efter behov
Affald/affaldssortering:
  • Alt affald, blomster, udbrændte fyrfadslys m.m. fjernes.
  • Nye poser sættes i affaldsspandene.
  • Køkkenaffald skal i dagrenovationsbeholderen ved parkeringspladsen.
  • Andet affald sorteres efter sorteringsvejledning på genbrugsbeholder ved parkeringspladsen.
  • Tomme flasker og dåser bringer man selv væk, på grund af kapacitet i genbrugsbeholderen.
  • Papkasser må gerne anbringes i fyrrummet.
Køkkenet:
  • Al brugt service, inkl. glaskaffekander vaskes af og sættes på plads.
  • Termokander skylles med rent vand.
  • Opvaskemaskinen tømmes.
  • Køkkenvask, køkkenbord, komfur og ovn rengøres grundigt.
  • Skabslåger rengøres efter behov.
  • Gulv støvsuges og vaskes.
  • Er der ting, som er gået i stykker: læg det venligst frem på køkkenbordet. Erstattes efter regning.
Vasketøj:
  • Brugte klude og viskestykker lægges i snavsetøjskurven i kælderen sammen med evt. brugt sengelinned.
  • Afregning af lånt linned, som ikke er forudbestilt kan lægges i køkkenet eller modregnes i depositum.
  • Pris: sengelinned og håndklæde 100 kr. Håndklæde alene 25 kr.
I tilfælde af mangler ved oprydning og rengøring:
  • Foreningen Nygård bestiller da rengøring, og beløbet fratrækkes depositum. Pris 250 kr. pr. time.
  • Hvis noget fra starten ikke er i orden, opfordres vore gæster til at rette henvendelse til ugevagten – se ugevagtsliste og telefonliste på opslagstavlen i kælderen - eller til Birgitte Romme, tlf. 7449 0519 / mobil 4157 0519.
  • Oprydningsanvisning ved bestilt rengøring

Af- og pålæsning foran bygningen er tilladt, men parkering er forbudt.

Parkering på Naturskolens område øst for grusvejen er forbeholdt Naturskolens gæster, idet Foreningen Nygårds lejemål primært vedrører arealet vest for grusvejen.